Kodulehe loomine

Vananenud koduleht?

Mis põhjusel uuendada kodulehte, kui seda pole tehtud viimased 10 aastat?

Nii nagu mänguasjade ja riietega, tuleks uuendada ka ettevõtte veebilehte. Kui veebilehte pole pikka aega uuendatud, siis võib see tähendada, et seal on vananenud informatsioon või et veebileht ei tööta enam nii hästi kui uued veebilehed. Kui inimesed kasutavad vana veebilehte, siis võivad nad leida vigu ja see võib olla neile väga tüütu.

Seega, kui me uuendame vana veebilehte, siis muudame selle kasutajatele mugavamaks ja lihtsamini kasutatavaks ning vältida vigu ja probleeme, mis võib kasutajal ette tulla kodulehe külastamisel.

Kuidas alustada?

Kodulehe loomine

Kodulehe uuendamine või loomine võib olla keeruline protsess, kuid siin on mõned asjad, mida tasub silmas pidada:

  1. Eesmärk: Enne kodulehe loomist tuleks mõelda, mis on selle eesmärk. Kas soovite müüa tooteid või teenuseid, levitada teavet jne? Eesmärk mõjutab disaini ja funktsionaalsuse valikut.
  2. Sihtgrupp: Mõelge oma sihtgrupile – kes on teie kodulehe peamised külastajad ja millist teavet nad otsivad. See aitab teil luua kodulehe sisu, mis vastab nende vajadustele. Teenuse kirjeldused, toote või teenuse pildid ja hinnakiri.
  3. Disain: Kodulehe disain peaks olema atraktiivne ja kasutajasõbralik. See tähendab, et disain peab olema lihtne ja selge, teksti loetav ning navigeerimine lihtne. Kindlasti oled vaadanud internetis ringi ja on jäänud silma erinevad kodulehed- neid tasuks endale üles tähendada ning edastada arendajale. See lihtsustab arendaja ja kliendi vahelist suhtlust.
  4. Turundus: Kodulehe loomine ei lõpe pärast selle avaldamist. Kodulehe turundamine on sama oluline kui selle loomine. Peate mõtlema, kuidas oma kodulehte turundada, et saada rohkem külastajaid ja potentsiaalseid kliente. Kas kodulehele lisatakse Google Analytics 4, Facebook Pixel või mingi muu analüüsimiseks mõeldud programm, mis aitab kaasa tootearendusele ja ka turundusele.
  5. Tehnilised nõuded: Kodulehe loomine nõuab ka tehnilisi teadmisi, näiteks domeeninime valimine, majutuslahenduse leidmine ja sisuhaldussüsteemi valik (alati soovitan valida WordPress-i).
  6. Kodulehe domeen: Peaks olema lihtne ja ei tohiks sisaldada täpitähti. Eestis on võimalik registreerida domeeni nii müük.ee kui ka muuk.ee (esimesel juhul kuvab veebilehte urlina https://xn--mk-xkaa.ee/). Mis pole kindlasti hea!
  7. Teave ettevõtte kohta: Toote või teenuse kirjeldused koos piltidega, sisutekstid jne. Tuleb arvestada, et kui tellida arendaja käest koduleht ei ole veebilehearendaja sisutekstide looja- näiteks: koristaja ei tee raamatupidamist ega vastupidi. Ehk mida rohkem on sul endal informatsiooni edastada arendajale, lihtsustab see tervet protsessi. Soovitan jagada kodulehe faile läbi Google Drive-i, Dropbox-i või WeTransfer-i kaudu!

Kokkuvõtteks, kodulehe loomine võib olla keeruline, kuid kui pöörate tähelepanu olulistele elementidele, lihtsustab see kodulehe arengut ning ka kodulehe valmimis kuupäeva.

Küsi alati lisainformatsiooni

Küsimused arendajale

Kodulehe loomisel on mitmeid tehnilisi aspekte, mida tasub silmas pidada. Siin on mõned neist:

  1. Domeeninimi: Domeeninimi on teie kodulehe nimi, mida külastajad sisestavad oma veebibrauserisse. Valige lühike, kergesti meeldejääv ja seotud teie ettevõtte või brändiga.
  2. Majutuslahendus: Kodulehe majutamiseks peate valima majutuslahenduse. Valige lahendus, mis vastab teie kodulehe vajadustele (näiteks Veebimajutus.ee või Zone.ee).
  3. Sisuhaldussüsteem (CMS): Sisuhaldussüsteem võimaldab teil oma kodulehte hõlpsalt hallata ja sisu lisada. Populaarsed valikud hõlmavad WordPressi, Drupalit ja Joomla! Sisuhaldussüsteemi valimisel tasub kaaluda funktsionaalsust, lihtsust ja kättesaadavust. Nagu eelmises peatükis mainisin, soovitan kasutada ja valida alati WordPressi. Juhst selle lihtsuse ja kasutajamugavuse poolest. Tuleb ära mainida, et tänasel päeval on kõige rohkem ettevõtteid just WordPressi kasuks otsustanud- kuna arendajaid on sellele kõige rohkem
  4. Turvalisus: Kodulehe turvalisus on väga oluline, eriti kui te kogute külastajate isikuandmeid või töötlete makseid. Kasutage SSL-sertifikaati, mis kaitseb külastajate andmeid krüptimise teel. SSL-sertifikaati pakuvad enamus majutusteenust pakkuvad ettevõtted.
  5. Responsiivne disain: Tänapäeval külastatakse kodulehti erinevatelt seadmetelt, sealhulgas nutitelefonidelt ja tahvelarvutitelt. Seetõttu peaks teie kodulehe disain olema responsiivne, et see näeks välja ja toimiks hästi kõigil seadmetel.

Tugev meeskond

Erkki Meidla

tehniline tugi kodulehtede ja kontode seadistamisel, turundus- digiturundus, andmekaitsespetsialist

Kadri Moppel

projektijuhtimine, teenusdisain, turundus ja digiturundus

Kristin Moppel

projektijuhtimine, turundus ja digiturundus, üritusturundus

Elis Luik

visuaalid ja kujundus, turundus ja digiturundus